MTS ONLINE RADIO ထုတ္လႊင့္မွဴ အစီစဥ္အား
ေခတၱရပ္နားထားပါသည္။သို ့ေသာ္လည္း အၿခားေသာအစီစဥ္မ်ားပံုမွန္အတုိင္း UP TO DATE ၿဖစ္ေအာင္ၾကိဳ းစားေပးလွ်က္ရွိပါသည္။


*အေ၀းေရာက္ၿမန္မာနုိ္င္ငံသားမ်ား
အတြက္ ၿပည္တြင္းၿပည္ပ သတင္းမ်ား ၊က်န္းမာေရး ႏွင့္ ဗဟုသုတရဖြယ္ရာ ေဆာင္းပါး၊ ပညာေပး ၊ ကဗ်ာမ်ား ကို www.myittarshin.com တြင္ ဖတ္ရွဴ နုိင္ပါသည္။*


"MTS Online Radio"

ေမတၱာရွင္ပရဟိတႏွင့္၂၄နာရီအြန္လုိင္းေရဒီယို ဆုိက္ဒ္တြင္ အလွဴအတန္းတုိင္းအတြက္ အမ်ားထံမွအလွဴေငြ "လံုး၀" ေကာက္ခံၿခင္းမရွိပါ။လစဥ္ေၾကးႏွစ္စဥ္ေၾကးမ်ားလည္းမေကာက္ခံပါ။အၿခားေသာပရဟိအဖဲြ ့အစညး္ႏွင့္(သို့မဟုတ္)နာမည္တူပရဟိအသင္း/အဖြဲ ့စည္းမ်ားနွင့္လည္းမသက္ဆုိင္ပါ။အေသးစိတ္သိရွိလုိလွ်င္ မူလစာမ်က္ႏွာေအာက္ဆံုးတြင္ Slide Show ကိုေသခ်ာဖတ္ရွဳၿခင္းၿဖင့္ နားလည္သေဘာေပါက္နုိင္ပါလိမ့္မည္။အရွင္းဆံုးႏွင့္လူတုိင္းလြယ္ကူစြာသေဘာေပါက္ေစရန္ေရးသားေဖာ္ၿပထားပါသည္။မွတ္ခ်က္...ယေန့ေခတ္တြင္ပရဟိတ နာမည္ဟုေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး စီးပြားရွာေနၾကေသာဆုိက္ဒ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနၾကသၿဖင့္ မိိတ္ေဆြမ်ား မွန္ကန္ေသာအလွဴမ်ဳိးကိုသာ မွန္ကန္စြာေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းႏုိင္ၾကေစရန္ သတိေပးႏွဳိးေဆာ္လုိက္ရပါသည္။


ေမတၱာရွင္ပရဟိတႏွင့္အြန္လုိင္းေရဒီယိုဆုိက္ဒ္တြင္ အခေၾကးေငြႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ မည္သည့္ေၾကာ္ၿငာမွလက္မခံပါ။ေၾကာ္ၿငာလက္ခံမွဳၿဖင့္စီးပြားရွာေသာ ဆုိက္ဒ္မဟုတ္ပါသၿဖင့္ သက္ဆုိင္ရာဆုိက္ဒ္မ်ားသို ့သာဆက္သြယ္ၾကပါ။ဤဆုိက္ဒ္တြင္ ေငြေၾကးႏွင့္ပတ္သက္မည္သည့္ကိစၥမွလက္မခံပါ။ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

MTS Online Radio နားဆင္ရန္ Radio Sever Link အသစ္မွာ http://173.255.137.7/MTS ၿဖစ္ပါသည္။(ယခင္ Old Sever Link ၿဖစ္တဲ့ http://209.212.144.155/MTS အားအသံုးမၿပဳေတာ့ပါ)။ေရဒီယိုနားဆင္ရန္ www.myittarshin.com and http://173.255.137.7/MTS တု့ိတြင္အဆင္ေၿပမည့္လင့္ခ္ တခုခုၿဖင့္နားဆင္ႏုိင္ပါသည္။

Video Downloader Software

Web sites & youtube မွ Video မ်ားကို Download ယူရန္အခက္ေတြ ့ေနသူမ်ားအတြက္
>>>>>Download Here <<<<<

Thursday, December 29, 2011

မဂၤလာေတာင္ညြန္ ့မီးေဘးဒုကၡသည္မ်ားအားလွဴဒါန္းလုိသူမ်ားအတြက္အသိေပးၿခင္း။

မဂၤလာေတာင္ညြန္ ့မီးေလာင္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့လူေတြအတြက္ မဂၤလာေတာင္ညြန့္ျမိဳ႔နယ္ ပုသိမ္ညြန့္ေျခာက္လမ္းထိပ္ရွိ မဟာ၀ိဇယာရာမေက်ာင္းတိုက္တြင္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္းဖြင့္လွစ္ထား ...ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္..... .အ၀တ္အစား၊ အသံုးအေဆာင္၊ အိမ္သံုးပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႕ ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က် သြားေရာက္လွဴဒါန္းလုိသူမ်ားသိရွိေစရန္ ႏွင့္ ၿမန္မာၿပည္မွ မိသားစုမ်ားမွ တစ္ဆင့္သြားေရာက္လွဴဒါန္းႏုိင္ေရးအတြက္ တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္ေပးလိုက္ပါသည္။


တနသၤာရီျမစ္ေပၚတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံက ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္မည့္ ဆည္တစ္ခု တည္ေဆာက္မည္။

b39_04
တနသၤာရီျမစ္ကမ္းနံေဘးတြင္ တည္ထားေသာ တနသၤာရီျမိဳ႕အားေတြ႔ရစဥ္

တနသၤာရီျမစ္ေပၚတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံက ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္မည့္ ဆည္တစ္ခု တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိပါသည္။ အဆိုပါ ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္ယူမည့္ဆည္ကုိ တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး ထား၀ယ္ခ႐ိုင္ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္တြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏႇင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံရႇိ Italian-Thai Development Public Co.,Ltd မႇ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္သည္ဟု သိရႇိရသည္။

''ပထ၀ီအေနအထားက ျမန္မာႏုိင္ငံက ပုိေကာင္းေနတယ္။ ထိုင္းမႇာ သေဘာမတူတဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္ေစတဲ့လုပ္ငန္းေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ေရႊ႕တာေပါ့။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ုံပါမယ္။ လမ္းေဖာက္တာ ပါမယ္။ ေရကာတာပါမယ္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပါမယ္။ ေရနံဓာတုအတြက္ေပါ့။ pollution မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားေနရာေတြက လက္မခံလို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ စမ္းသပ္ၾကမယ့္သေဘာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံက သဘာ၀ ရင္းျမစ္မ်ားတယ္။ ေရမ်ားတယ္။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔လည္း မ်ားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဥပေဒအရ ဟာကြက္ေတြလည္း ရႇိေနတာကို သိထားၾကတယ္'' ဟု kPrachuab Kirikhan ခ႐ိုင္မႇ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေရးရာ လႈပ္ရႇားသူ မစၥတာေအာ့ခ္က ေျပာၾကားသည္။


ထား၀ယ္စီမံကိန္းအတြင္း အပါအ၀င္အျဖစ္ တည္ေဆာက္မည့္ တနသၤာရီ ျမစ္ေပၚမႇ ဆည္သည္ မဂၢါ၀ပ္ ၈၀၀ ခန္႔ ထုတ္လုပ္မည္ျဖစ္ကာ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္းသို႔ ပုိ႔လႊတ္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရႇိေနေၾကာင္း

ထား၀ယ္စီမံကိန္းအတြင္း အပါအ၀င္အျဖစ္တည္ေဆာက္မည့္ တနသၤာရီျမစ္ေပၚမႇ ဆည္သည္ မဂၢါ၀ပ္ ၈၀၀ ခန္႔ ထုတ္လုပ္မည္ျဖစ္ကာ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္းသို႔ ပုိ႔လႊတ္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရႇိေနေၾကာင္း သိရသည္။

''ဒီစီမံကိန္းထဲမႇာ ဆည္တည္ေဆာက္ဖုိ႔ပါတယ္ဆိုတာ ေဒသခံေတြက အရင္က မသိခဲ့ၾကပါဘူး''ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။ တနသၤာရီေဒသတြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏႇင့္ ဆက္စပ္လ်က္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈမ်ားအျပင္ တရား၀င္ သစ္ထုတ္ခြင့္ေပးမႈမ်ား၊ တရားမ၀င္ သစ္ထုတ္လုပ္ေနမႈမ်ား၊ ေရာ္ဘာႏႇင့္ ဆီအုန္းစိုက္ပ်ဳိးေရးတို႔အတြက္ စိုက္ပ်ဳိးေျမရယူရန္ ေျမေနရာ ခ်ဲ႕ထြင္မႈအတြက္ သစ္ေတာရႇင္းလင္းမႈမ်ားရႇိေနကာ အျခားေဒသမ်ားႏႇင့္စာလွ်င္ သစ္ေတာႏႇင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ေကာင္းမြန္ေသးေသာ ေဒသ၌ပင္ ပ်က္စီးျပဳန္းတီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေနသည္ဟု သိရႇိရသည္။

တနသၤာရီျမစ္ေပၚတြင္ တည္ ေဆာက္မည့္ဆည္သည္ တနသၤာရီၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တည္ရႇိေနသည္။ တနသၤာရီျမစ္သည္ ယခုႏႇစ္မ်ားအတြင္း သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈမ်ားေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္း ေျပာင္းလဲတိမ္ေကာမႈမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႔လာရသည့္ ျမစ္လည္းျဖစ္သည္။

တနသၤာရီျမစ္သည္ ထား၀ယ္ခ႐ိုင္တြင္ ျမစ္ဖ်ားခံၿပီး တနသၤာရီၿမိဳ႕နယ္ကုိ ျဖတ္သန္းကာ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ အနီးတြင္ ပင္လယ္အတြင္းသို႔ စီး၀င္ေနသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လာေရာက္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံၾကသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအနက္ အမ်ားစုသည္ သဘာ၀ရင္းျမစ္မ်ားေပၚတြင္ အမႇီျပဳေနကာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔သည္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈအမ်ားဆုံး အမ်ဳိးအစားတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။


Eleven မွကူးယူေဖာ္ၿပေပးထားပါသည္။

သံယာေတာ္မ်ား ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ (Passport) ျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ အခက္အခဲအခ်ဳိ႕ႏႇင့္ၾကံဳေတြ႔ေနရ။

သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ (Passport) ျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ သတ္မႇတ္ထားေသာ ေထာက္ခံစာမ်ား ရႇိေနမႇသာ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ အသစ္ျပဳလုပ္ျခင္းႏႇင့္ အေဟာင္းမ်ားကုိ သက္တမ္းတုိးမႈမ်ား ျပဳလုပ္၍ရေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈ အခက္အခဲ မ်ားႏႇင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနရေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။

သံဃာေတာ္မ်ား ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္အသစ္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းႏႇင့္ အေဟာင္းမ်ားကုိ သက္တမ္းတုိးရာတြင္ မိမိလက္ရႇိ သီတင္းသံုးေသာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏ ေထာက္ခံစာ၊ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယက ဆရာေတာ္၏ ေထာက္ခံစာႏႇင့္ ၿမိဳ႕နယ္ရဲစခန္း၏ ေထာက္ခံစာ တုိ႔ကုိယူေဆာင္ၿပီး အထက္သာသနာေရးဌာန႐ုံးကုိ တင္ျပရသည္။ ၎ သာသနာေရးဌာန႐ုံးမႇ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ ျပဳလုပ္ခြင့္စာရရႇိမႇသာ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ ျပဳလုပ္ေရးဌာနသုိ႔ သြားေရာက္ျပဳလုပ္ေနရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

''နာဂစ္ မျဖစ္ခင္တုန္းကဆုိရင္ ဦးဇင္းတုိ႔ Passport လုပ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပပါတယ္။ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ ထုတ္ေပးတဲ့ ႐ုံးတစ္ခုထဲမႇာတင္ အၿပီးလုပ္လုိ႔ ရတယ္။ အခုဆုိရင္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေထာက္ခံစာ၊ ၿမိဳ႕နယ္သံဃာ့နာယက ဆရာေတာ္ရဲ႕ေထာက္ခံစာ၊ ရဲစခန္း ေထာက္ခံစာတုိ႔ကုိ အရင္သြားယူရတယ္။ ၿပီးေတာ့မႇ အဲဒါေတြကုိ အထက္သာသနာေရး႐ုံးကုိ တင္ျပရတယ္။ အထက္သာသနာေရး႐ုံးက ျပဳလုပ္ခြင့္စာက်မႇသာ ႏုိင္ငံကူးလက္မႇတ္ ထုတ္ေပးတဲ့႐ုံးကုိ သြားၿပီးေတာ့ ျပဳလုပ္ခြင့္ရတာပါ။ အဲဒီလုိျပဳလုပ္ရ တာေတြက ဦးဇင္းတုိ႔အတြက္ေရာ၊ တျခားသံဃာေတာ္ေတြအတြက္ေရာ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႔ေနရသလုိ အခ်ိန္လည္း အၾကာႀကီး ေစာင့္ရပါတယ္။ အဲဒါေတြကုိ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေပးေစလုိပါတယ္''ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ပန္းပင္ကုန္း(၅)ရပ္ကြက္ရႇိ ကမၻာ့ဗုဒၶ၀ိပႆနာ ဗိမာန္ေက်ာင္းတုိက္မႇ ရဟန္းတစ္ပါးက မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။


Eleven မွကူူးယူေဖာ္ၿပသည္။

မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ျမိဳ႕နယ္ ကူးတို႔ဆိပ္ရပ္ကြက္တြင္ ေပါက္ကြဲမႈႏွင့္အတူ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္ပြား။ေသဆံုးမွုမ်ားၿပားခဲ့ရ။

မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ျမိဳ႕နယ္ ကူးတို႔ဆိပ္ရပ္ကြက္တြင္ ေပါက္ကြဲမႈႏွင့္အတူ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္ပြား။ေသဆံုးမွုမ်ားၿပားခဲ့ရ။
Thursday, 29 December 2011 03:36
AddThis Social Bookmark Button
b39_18_1
ေပါက္ကြဲမီးေလာင္မႈႏႇင့္အတူ ပ်က္စီးခဲ့သည့္ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား

မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ျမိဳ႕နယ္ ကူးတို႔ဆိပ္ရပ္ကြက္တြင္ ေပါက္ကြဲမႈႏွင့္အတူ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ABC စက္ဆန္းရိွ ကုန္ပစၥည္းသိုေလွာင္ရံု ဂိုေထာင္မ်ား ေပါက္ကြဲမီးေလာင္မႈၾကီးတစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။

b39_18_2
b39_18_5
ေပါက္ကြဲမီးေလာင္မႈေၾကာင့္ ေပ ၅၀ ၀န္းက်င္မႇ ၿပိဳက်ေနသည့္ ေနအိမ္မ်ား

အဆိုပါေပါက္ကြဲေလာင္ကၽြမ္းမႈၾကီးေၾကာင့္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္အားလံုးရိွ ေနထိုင္သူမ်ား ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရိွမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီး ေသဆံုးသူမ်ားလည္းရိွသည္။ ျဖစ္စဥ္အေသးစိတ္ႏွင့္ မည္မွ်ထိခိုက္ဆံုးရံႈးသည္ကို အတိအက် သိရိွရျခင္း မရိွေသးပါ။ ဒဏ္ရာရရိွသူမ်ားကို နီးစပ္ရာကားမ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးသို႔ ပို႔ေဆာင္ထားရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။(ယခုအထိ မီးေလာင္ကၽြမ္းေနဆဲျဖစ္သည္။ ၂၉- ၁၂ - ၂၀၁၁ နံနက္ ၃ နာရီ ၄၀ မိနစ္အထိ )

ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ အုတ္တံတိုင္းနံရံမ်ား လြင့္စင္ထြက္ကာ ေပ ၅၀ ေက်ာ္ရႇိ ေနအိမ္မ်ား ေပ ၂၀၀ ၀န္းက်င္ အကြာရႇိ ေခ်ာင္းအတြင္း၌ရႇိေသာ စက္ေလႇႀကီးမ်ားပင္ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ေပါက္ကြဲေလာင္ကြၽမ္းမႈကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရႇိ ၿမိဳ႕နယ္အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ သိရႇိခံစားခဲ့ရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

b39_18_11
ေပါက္ကြဲမီးေလာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ က်င္းခ်ဳိင့္တစ္ခု

''ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိပ္ေနတုန္း ၀ုန္းကနဲဆို အိမ္က ၿပိဳဆင္းသြားတယ္။ အိမ္ထဲကေန ကမန္းကတန္းထြက္ၿပီး နီးစပ္ရာမႇာ ျမစ္ကမ္းေဘးမႇာ ၀ပ္ေနရတယ္။ က်န္တဲ့သူတစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ အုတ္နံရံစေတြ လြင့္ပ်ံ႕ထြက္လာတာနဲ႔ ထိခိုက္မိၿပီး ေသသူေသ၊ ဒဏ္ရာရသူရ၊ လဲသူလဲနဲ႔ ေနရာအႏႇံ႔ ရႇိခဲ့တယ္။ အဲဒီဂိုေထာင္ရဲ႕ ပတ္ပတ္လည္မႇာေနတဲ့သူအားလံုးနီးပါး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတယ္။ ဂိုေထာင္ေဘးက လမ္းျခားေနတဲ့ အိမ္ေတြေတာင္ ဘာမႇမသိ လိုက္ရဘဲ လြင့္ထြက္လာတဲ့ အပိုင္းအစေတြေၾကာင့္ ၿပိဳက်ကုန္တဲ့အထိ အရႇိန္က ျပင္းလြန္းတယ္။ ေခ်ာင္းတစ္ဖက္ကမ္း ေဒါပံုဘက္အျခမ္းမႇာေနတဲ့ သူေတြကိုေတာင္ လြင့္စင္လာတဲ့အပိုင္းအစေတြ ထိမႇန္ခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္'' ဟု ဂို ေထာင္ေဘးတြင္ ေနထိုင္ကာ ယခုျဖစ္စဥ္အား ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳေတြ႕ခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးရရႇိေသာ သတင္းမ်ားအရ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ုံႀကီးတြင္ လတ္တေလာ စာရင္းေကာက္ခံမႈအရ ၁၄ ဦးေသဆံုး(က်ား ၇၊ မ ၄၊ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕၀င္ ၃ ဦး)ၿပီး ၅၅ ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရႇိထားေၾကာင္း နံနက္ ၄ နာရီ ရရႇိေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရႇိရသည္။

(ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔ နံနက္ ၄ နာရီ ၄၅ မိနစ္) ထပ္မံသိရိွရေသာ သတင္းမ်ားအရ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈကို ျငိမ္းသတ္္ေနဆဲျဖစ္ျပီး ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆးရံုၾကီးသို႔ ေရာက္ရိွလာေသာ ဒဏ္ရာရသူမွာ ၈၀ ဦး ရိွေၾကာင္းသိရသည္။ ေသဆံုးသူမ်ားမွာ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႔၀င္ ၃ ဦးအပါအ၀င္ က်ား ၁၀ ဦး မ ၅ ဦး ရိွျပီျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

b39_18_4

b39_18_6

b39_18_7

b39_18_8

b39_18_9

b39_18_10

ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္။

9:00 AM (Update)

နံနက္ (၉)နာရီတြင္ သိရွိရေသာ သတင္းအရ ဒဏ္ရာရရွိသူ (၇၈) ဦး ရွိၿပီး၊ ေသဆံုးသူ (၁၇)ဦးရွိေၾကာင္း သိရွိပါသည္။ ဒဏ္ရာရသူ (၇၈)ဦးတြင္ (၃၃)မွာ မီသတ္တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားၿဖစ္ၿပီး ေသဆံုးသူ (၁၇)ဦးအနက္ (၆)ဦးမွာ မီသတ္တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား ၿဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။ အခင္ၿဖစ္ပြားရာေနရာ၌ ပစၥည္းသိုေလွာင္ရံု (၃၇)လံုး ရွိသည့္အနက္ (၁၆)လံုးမွ မီးေလာင္ကြ်မ္းမွဳတြင္ ပါ၀င္သြားခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ မီးေလာင္ကြ်မ္းမွဳတြင္ မီးသတ္ယာဥ္ (၂)စီးလည္း ပါ၀င္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။

9:15 AM (Update)

မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈသည္ ၀ါယာေရွာ့ပ္ျဖစ္ရာမွ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ၾကီးမားေသာေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ပြားရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ တရား၀င္ သတင္းအတိအက် ထုတ္ျပန္ျခင္းမရွိေသးပါ။

ျဖစ္စဥ္အေသးစိတ္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးရအေျခအေနမ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။


Eleven Journal မွကူးယူတင္ၿပေပးထားပါသည္။

ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ

လူအမ်ားမၾကာခဏ ေမးေလ့ရွိသည့္ ေမးခြန္းတစ္ခုကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ဘာကြာပါသလဲ? အေၾကာင္းအရာမ်ားကို မွန္ကန္သည့္ ႐ႈ႕ေဒါင့္မွ ၾကည့္ျမင္ သုံးသပ္ႏုိင္ ရန္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၏ သမုိင္းအစကုိ ျပန္လွန္ရပါမည္။ ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ အစႏွင့္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားလာမႈကုိ ေျခရာခံရပါမည္။
ဘီစီ ေျခာက္ရာစုတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေမြးဖြားေတာ္မူခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သက္ေတာ္ ဆုံးဆယ့္ငါးႏွစ္အ႐ြယ္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခ်ိန္မွ သက္ေတာ္ ရွစ္ဆယ္အ႐ြယ္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခ်ိန္အထိ တရားေဒသနာ ေဟာၾကားျခင္းျဖင့္သာ သူ႔ဘဝကုိ ျမွဳပ္ႏွံခဲ့သည္။ လူ႔သမုိင္းတြင္ လုံးလဝီရိယအား အႀကီးဆုံးပုဂၢဳိလ္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ပတ္လုံး တစ္ေန႔လွ်င္ ႏွစ္နာရီခန္႔သာ အိပ္စက္ အနားယူကာ ေန႔ေရာညပါ တရားေဟာၾကားခဲ့သည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မင္း၊ မင္းညီမင္းသား၊ ပုဏၰား၊ သူၾကြယ္၊ လယ္သမား၊ သူေတာင္းစား၊ ပညာရွိစသည္ျဖင့္ လူတန္းစားေပါင္းစုံႏွင့္ စကားေျပာခဲ့၊ တရားေဟာခဲ့သည္။ သူေဟာသည့္ တရားေတာ္တုိ႔မွာ နာၾကားသူ ပရိသက္၏ အေတြ႔အႀကံဳ၊ နားလည္ႏုိင္မႈစြမ္းအား၊ စိတ္ေနသေဘာထားတုိ႔ႏွင့္ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္သည္ခ်ည္းသာ။ သူေဟာသည့္ တရားေတာ္တုိ႔ကုိ “ဗုဒၶဝစန” “ဘုရားစကားေတာ္” ဟု ေခၚဆုိခဲ့၊ သုံးႏႈံးခဲ့ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္က ေထရဝါဒ (သုိ႔မဟုတ္) မဟာယာနဟု ေခၚဆုိသုံးႏႈံးျခင္း မရွိခဲ့ပါ။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘိကၡဳသာသနာႏွင့္ ဘိကၡဳနီသာသနာႏွစ္ရပ္ကုိ တည္ေထာင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ထုိသာသနာေတာ္ ႏွစ္ရပ္လုံးကုိ ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္ရန္ "ဝိနယ"ဟု ေခၚဆုိသည့္ စည္းမ်ည္းစည္းကမ္းတုိ႔ကုိ ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ၾကြင္းက်န္သည့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မွန္သမွ်ကုိပင္ "ဓမၼ" ဟု ေခၚဆုိရပါသည္။ ထုိဓမၼတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ ရဟန္းမမ်ား၊ ဥပသကာ၊ ဥပသိကာမ်ားအား ေဟာၾကားခဲ့သည့္ တရားေတာ္ အားလုံး ပါဝင္သည္။

ပထမသဂၤါယနာ

ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံအၿပီး သုံးလအၾကာ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာဝကႀကီးမ်ားသည္ ရာဇၿဂၤိဳလ္ျပည္တြင္ ပထမသဂၤါယနာ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ အမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည့္ အရွင္မဟာကႆပမွ သဂၤါယနာကုိ ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဓမၼႏွင့္ဝိနယဟူေသာ နယ္ပယ္ႏွစ္ခုကုိ အထူးျပဳ ေလ့လာခဲ့ၿပီး အာဂုံေဆာင္သူ အာဂပုဂၢဳိလ္ေက်ာ္ ႏွစ္ပါးလည္း တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ တစ္ပါးမွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္လုံးလုံး ဘုရားရွင္၏ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္တုိ႔ကုိ အနီးကပ္ ျပဳစုခဲ့သူ၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အနီးဆုံးေနရာတြင္ ေနထုိင္ခဲ့သူ အရွင္အာနႏၵာျဖစ္သည္။ အံဖြယ္ မွတ္ဉာဏ္ရွင္ အရွင္အာနႏၵာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့သမွ် တရားေတာ္တုိ႔ကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္သူ ျဖစ္သည္။ အျခား အာဂပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးမွာ ဝိနည္း ပညက္ေတာ္အားလုံးကုိ မွတ္မိသူ အရွင္ဥပါလိပင္ ျဖစ္သည္။

ပထမသဂၤါယနာတြင္ ဓမၼႏွင့္ဝိနယဟူေသာ က႑ႀကီးႏွစ္ခုသာ ႐ြက္ဆုိ သဂၤါယနာ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ ဓမၼႏွင့္ ပက္သက္၍ ကြဲျပားျခားနားသည့္ အျမင္မရွိခဲ့ေသာ္လည္း (အဘိဓမၼာအေၾကာင္း မေဖာ္ျပခဲ့) ဝိနည္းႏွင့္ ပက္သက္၍မူ ေဆြးေႏြးစရာအခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္မစံခင္ ဘုရားရွင္သည္ အရွင္အာနႏၵာအား “သံဃာက အလုိရွိခဲ့ပါမူ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္ (သိကၡာပုဒ္ အေသးစား) တုိ႔ကုိ ျဖဳတ္ပယ္ႏုိင္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က ျမတ္စြာဘုရားမွာ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူခါနီးျဖစ္၍ အရွင္အာနႏၵာ၏ရင္တြင္ ေသာကတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်မ္းေနခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္ဆုိသည္မွာ အဘယ္သိကၡာပုဒ္တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေမးျမန္းရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့သည္။ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္တို႔ႏွင့္ ပက္သက္၍ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္တုိ႔အၾကား သေဘာမတူႏုိင္ဘဲရွိရာ အရွင္မဟာကႆ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက ဘုရားပညက္ခဲ့သည့္ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အသစ္တုိ႔ကုိလည္း ျဖည့္စြက္ထည့္သြင္းျခင္း မျပဳရန္ ေနာက္ဆုံး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ ခုိင္ခုိင္လုံလုံ မေပးခဲ့ေသာ္လည္း စကားတစ္ခြန္းကုိေတာ့ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ ေျပာခဲ့သည္။ “တပည့္ေတာ္တုိ႔အေနႏွင့္ ဝိနည္း ပညက္ေတာ္တုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ လူတုိ႔ ေျပာဆုိစရာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သူတုိ႔ဆရာသခင္၏ ခႏၶာကုိယ္ မီး႐ႈိ႕ရာ ေလာင္တုိက္မွ မီးမဆဲခင္ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဝိနည္း သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ၾကေလၿပီ”

ပထမသဂၤါယနာအၿပီး ဓမၼကုိ နိကာယ္အလုိက္ခြဲကာ နိကာယ္ တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာဝကႀကီး တစ္ပါးစီႏွင့္ ၎၏ တပည့္တုိ႔ကုိ အာဂုံေဆာင္ရန္ တာဝန္ခြဲေပးလုိက္ပါသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ဓမၼကုိ အာဂုံေဆာင္ကာ ဆရာစဥ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾကသည္။ ႏႈတ္ပယ္ျခင္း၊ ျဖည့္စြတ္ျခင္းမျပဳႏုိင္ရန္ အခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္တုိက္ဆုိင္ စစ္ေဆးကာ ဓမၼကုိ အုပ္စုလုိက္ ေန႔စဥ္ အာဂုံ႐ြက္ဆုိခဲ့ၾကသည္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကုိ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာၾကာမွ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးတည္းက မွတ္မိသေလာက္ ေရးသားထားသည့္ မွတ္တမ္းထက္ ဆရာစဥ္ဆက္ အာဂုံေဆာင္သည့္ အေလ့အထက ပုိ၍ ယုံၾကည္ကုိးစားႏုိင္ေၾကာင္း သမုိင္းပညာရွင္တုိ႔မွ သေဘာတူၾကသည္။

ဒုတိယသဂၤါယနာ

ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာအၾကာ, ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေဆြးေႏြးရန္ ဒုတိယသဂၤါယနာကုိ က်င္းပခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး သုံးလအၾကာတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ပထမသဂၤါယနာ တင္ခ်ိန္တြင္ ဝိနည္း သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြတ္ရန္ မလုိခဲ့ပါ။ ထုိတုိေတာင္းလွေသာ အခ်ိန္အတြင္း ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအရ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာ အၾကာမွာေတာ့ ရဟန္းအခ်ိဳ႕သည္ သိကၡာပုဒ္ အငယ္စားတုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ယူဆလာၾကသည္။ ေရွး႐ုိးစြဲ ရဟန္းေတာ္တုိ႔က မည္သည့္သိကၡာပုဒ္ကုိမွ် ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳသင့္ေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္တစ္စုသည္ သဂၤါယနာမွ ဖဲခြါကာ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းကုိ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ မဟာသံဃိကဟု ေခၚဆုိခဲ့ေသာ္လည္း မဟာယာနဟု သုံးႏႈံးခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ ဒုတိယသဂၤါယနာ၌ ဝိနည္းပိဋကတ္တြင္ ပါရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဳ႕တုိ႔ကုိသာ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ဓမၼႏွင့္ ပက္သက္၍မူ အျငင္းပြားစရာ တစုံတရာ ရွိခဲ့ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ျခင္း မရွိပါ။

တတိယသဂၤါယနာ

ဘီစီသုံးရာစု၊ အေသာကမင္းလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာဂုိဏ္းအသီးသီးရွိ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အၾကား ကြဲျပားေနသည့္ အျမင္တုိ႔ကုိ ေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္ တတိယသဂၤါယနာ တင္ပြဲကုိ က်င္းပခဲ့သည္။ ဤတတိယသဂၤါယနာအတြင္း ေဆြးေႏြးမႈသည္ ဝိနည္း ပညက္ခ်က္တုိ႔ႏွင့္ ပက္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာတုိ႔သာ မကေတာ့ဘဲ ဓမၼႏွင့္ ပက္သက္သည့္ အခ်က္အလက္တုိ႔ပါ ပါဝင္လာသည္။ သဂၤါယနာအဆုံးတြင္ေတာ့ ဦးစီးနာယက အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ မေထရ္သည္ ဂုိဏ္းအသီးသီးတုိ႔၏ မွားယြင္းေသာ အျမင္၊ အယူအဆတုိ႔ကုိ ရွင္းလင္းခ်က္ထုတ္ကာ ျငင္းပယ္သည့္ ကထာဝတၳဳက်မ္းကုိ ျပဳစုေတာ္မူခဲ့သည္။ တတိယသဂၤါယနာတြင္ လက္ခံ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ဗုဒၶတရားေတာ္တုိ႔သည္ပင္ ေထရဝါဒအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့ေပသည္။ တတိယသဂၤါယနာမွ အဘိဓမၼာကုိ ပိဋကတ္တစ္ပုံအျဖစ္ သက္မွက္ကာ ပိဋကတ္ထဲ ထည့္သြင္းခဲ့ပါသည္။

တတိယသဂၤါယနာအၿပီး အေသာကမင္းႀကီး၏ သားေတာ္ ရွင္မဟိႏၵသည္ တတိယသဂၤါယနာတြင္ စုေပါင္း႐ြက္ဆုိ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ပါဠိေတာ္တုိ႔ကုိ ၎တုိ႔၏ အ႒ကထာတုိ႔ႏွင့္အတူ သီရိလကၤာႏုိင္ငံသုိ႔ ယူေဆာင္လာခဲ့သည္။ သီရိလကၤာသုိ႔ သယ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ် မယြင္းေစဘဲ ယေန႔တုိင္ ထိမ္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေပသည္။ ထုိက်မ္းစာတုိ႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က အသုံးျပဳခဲ့သည့္ မာဂဓီဘာသာကုိ အေျခခံေသာ ပါဠိျဖင့္ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က မဟာယာနဟူ၍ ထင္ရွားမရွိေသးပါ။

မဟာယာန စတင္ေပၚေပါက္လာပုံ

ဘီစီ တစ္ရာစုႏွင့္ ေအဒီ တစ္ရာစုအတြင္း သဒၶမၼပုုဏၰရိကာက်မ္း၌ ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာယာနဟူေသာ အသုံးအႏႈံး ႏွစ္မ်ိဳး ေတြ႔လာရသည္။ ေအဒီႏွစ္ရာစုတြင္ေတာ့ မဟာယာနဟူေသာ အသုံးအႏႈံးကုိ ထင္ထင္ရွားရွား အသုံးျပဳလာသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ နာဂဇုနမေထရ္သည္ သူ၏ မဓ်ာမိကကာရိကာဟူေသာ က်မ္းငယ္တြင္ အရာရာတုိင္းသည္ သုညတျဖစ္သည္ဟူေသာ အေတြးအေခၚအယူအဆကုိ ျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ေအဒီ ေလးရာစုတြင္ အာစဂၤႏွင့္ ဝသုဗႏၶဳတုိ႔သည္ မဟာယာနႏွင့္ ပက္သက္ေသာ စာေပက်မ္းဂန္ အမ်ားအျပားကုိ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။ မဟာယာနအျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာသည့္ ေအဒီတစ္ရာစုတြင္မွ မဟာယာနႏွင့္ ဟီနယာနဟူေသာ အသုံးအႏႈံးႏွစ္ခုကုိ စတင္ သုံးစြဲလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အေနႏွင့္ ဟီနယာနႏွင့္ ေထရဝါဒကို အတူတူဟု မွတ္ထင္မထားအပ္ေပ။ ထုိေဝါဟာရႏွစ္ခုမွာ အသုံးအႏႈံး တူညီျခင္း မရွိသည္ကုိ သတိျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသာသည္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ လုံးဝ မေပၚေပါက္ေသးသည့္ ဘီစီ သုံးရာစုတြင္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဟီနယာနဂုိဏ္းသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားခဲ့သည္။ သီရိလကၤာတြင္ တည္ရွိခဲ့သည့္ ဗုဒၶဘာသာပုံစံႏွင့္ သီးသန္႔ ရပ္တည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဟီနယာနဗုဒၶဘာသာကုိ ကမၻာ့ မည္သည့္ေနရာတြင္မွ ေတြ႔ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီရိလကၤာ၊ ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ လာအုိ၊ ကေမၻာဒီးယားစေသာ ႏုိင္ငံတုိ႔တြင္ ယေန႔ က်င့္သုံးေနသည့္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကုိ ေျပာဆုိ ရည္ညႊန္းၾကေသာအခါ ဟီနယာနဟူေသာ အသုံးအႏႈံးကုိ မသုံးၾကရန္ ကုိလံဘုိၿမိဳ႕တြင္ ၁၉၅၀-ခုႏွစ္က က်င္းပခဲ့သည့္ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားညီလာခံက တညီတညႊတ္တည္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ၊ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဟီနယာနဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ သမုိင္းအက်ဥ္း ျဖစ္သည္။

ေထရဝါဒႏွင့္မဟာယာန
ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာယာနတုိ႔၏ ကြဲျပားျခားနားခ်က္တုိ႔ကုိ ၾကည့္ၾကစုိ႔။ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့လာခဲ့သည္။ ေလ့လာေလေလ ဗုဒၶဘာသာ၏ အဓိကတရားေတာ္တုိ႔ႏွင့္ ပက္သက္၍ ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာယာနတုိ႔အၾကား ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကုိ ရွာရန္ ခက္ေလေလ ျဖစ္သည္။

၁။ ဗုဒၶဘာသာႏွစ္ခုလုံးက ျမတ္စြာဘုရားကုိ သူတုိ႔၏ ဆရာအျဖစ္ လက္ခံၾကသည္။
၂။ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္မွာလည္း တစ္လုံးမက်န္ အားလုံး အတူတူပင္။
၃။ မဂၢင္ရွစ္ပါးမွာလည္း ခြ်တ္ဆြတ္တူသည္။
၄။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္မွာလည္း တူသည္။
၅။ ကမၻာေလာကႀကီးကုိ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ဖန္ဆင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္ဟူေသာ အယူအဆကုိလည္း ႏွစ္ဂုိဏ္းလုံးက ပယ္ၾကသည္။
၆။ ဗုဒၶဘာသာႏွစ္ခုလုံးက အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱႏွင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတုိ႔ကုိ ကြဲျပားမႈမရွိဘဲ လက္ခံၾကသည္။

အထက္ပါ တရားေတာ္တုိ႔မွာ ဗုဒၶဘာသာ၏ အေျခခံအက်ဆုံး၊ အေရးႀကီးဆုံး တရားေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိတရားေတာ္အားလုံးကုိပင္ ႏွစ္ဂုိဏ္းလုံးက ယုံမွားသံသယမရွိဘဲ လက္ခံထားၾကသည္။

ကြဲျပားသည့္ အခ်က္အခ်ိဳ႕လည္း ရွိပါေသးသည္။ သိသာထင္ရွားသည့္ အခ်က္မွာ ဘုရားေလာင္း အယူအဆ ျဖစ္သည္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာသည္ ေနာက္ဆုံး ဘုရားအျဖစ္ကုိ ဦးတည္သည့္ ဘုရားေလာင္းဝါဒကုိ လက္ခံၿပီး ေထရဝါဒက ရဟႏၲာျဖစ္ေရးကုိသာ အဓိကထားသည္ဟု လူအမ်ားက ေျပာဆုိၾကသည္။ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ ရဟႏၲာတစ္ပါး ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပလုိပါသည္။ ပေစၥကဗုဒၶါႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ တပည့္ သာဝကတစ္ဦးသည္လည္း ရဟႏၲာမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ မဟာယာန က်မ္းစာမ်ားက ဟီနယာနဟူေသာ အသုံးအႏႈံးကုိ အသုံးျပဳေလ့ မရွိၾကပါ။ ၎တုိ႔က ေဗာဓိသတၱယာန၊ ပေစၥကဗုဒၶယာန၊ သာဝကယာနဟူေသာ သုံးမ်ိဳးသာ အသုံးျပဳၾကသည္။ ေထရဝါဒမွာေတာ့ ထုိသုံးမ်ိဳးကုိ (ယာနအစား) ေဗာဓိ-ဟု ေခၚေဝၚသုံးႏႈံးပါသည္။

အခ်ိဳ႕သူမ်ားက ေထရဝါဒမွာ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္သည္ဟု ေတြးေတာေလ့ ရွိၾကသည္။ သူတုိ႔က ေထရဝါဒမွာ ကုိယ့္ဘဝလြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ အားထုတ္ေရးသည္သာ အဓိကက်ေၾကာင္း သင္ၾကားေလ့ရွိသည္ကုိ အေၾကာင္းျပၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၎တုိ႔ စဥ္းစားရမည္မွာ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္သူ တစ္ေယာက္အေနႏွင့္ နိဗၺာန္ကုိ မည္သုိ႔ ရရွိႏုိင္ပါမည္နည္း။ ႏွစ္ဂုိဏ္းလုံးက ယာနသုံးမ်ိဳး (သုိ႔မဟုတ္) ေဗာဓိသုံးမ်ိဳးကုိ လက္ခံၾကသည္။ ဘုရားေလာင္းလမ္းစဥ္ကုိ အျမင့္ဆုံးအျဖစ္ သက္မွတ္ၾကသည္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာသည္ ပုံျပင္ ဒ႑ာရီဆန္သည့္ ဘုရားေလာင္းမ်ားစြာ တီထြင္ခဲ့သည္။ ေထရဝါဒက ဘုရားေလာင္းကုိ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္သည့္ ဘုရားအျဖစ္သ႔ုိ ေရာက္ရွိရန္ ပါရမီျဖည့္ရင္း လူသားအားလုံးတုိ႔၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဘဝတစ္ခုလုံး ျမွဳပ္ႏွံထားသူ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္သာ ႐ႈ႕ျမင္သည္။

ဗုဒၶအမ်ိဳးအစား

ကုိယ္ပုိင္အားထုတ္မႈႏွင့္ ကုိယ္ပုိင္အသိဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိ သိျမင္သူ သမၼာသမၺဳဒၶ၊ နိဗၺာန္ကုိ ကုိယ္တုိင္ သိျမင္ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထက္ အရည္အခ်င္းနိမ့္သူ ပေစၥကဗုဒၶါႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သားေတာ္ ရဟႏၲာျဖစ္သူ သာဝကဗုဒၶဟူ၍ ဗုဒၶသုံးမ်ိဳးရွိပါသည္။ ထုိဗုဒၶသုံးမ်ိဳးလုံး ရရွိခံစားရသည့္ နိဗၺာန္မွာ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ ကြဲျပားျခားနားသည္မွာ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္သည္ အျခားဗုဒၶႏွစ္ပါးထက္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ သာလြန္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕သူမ်ားက နာဂဇုနမေထရ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့သည္ သုညတတရားေတာ္မွာ မဟာယာန သင္ၾကားခ်က္ စစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ျမင္ယူဆၾကသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ မူရင္း ေထရဝါဒက်မ္းစာတုိ႔တြင္ ေတြ႔ႏုိင္သည့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အေျခခံေသာ အနတၱတရားေတာ္ကုိ မွီးကာ ထုိသုညတအယူအဆကုိ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တစ္ခါကေသာ္ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေမးေလ်ာက္ခဲ့သည္။ “သုညတဟူေသာ စကားကုိ လူအမ်ား ေျပာဆုိၾကပါသည္။ သုညတဆုိတာ ဘာကုိ ေခၚတာပါလဲဘုရား” “အာနႏၵာ, ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါဆုိတာ မရွိဘူး။ ေလာကမွာ ငါ့ဥစၥာဆုိတဲ့ သေဘာတရားလဲ မရွိ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေလာကႀကီးက အႏွစ္သာရမဲ့ေနတယ္” ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။ နာဂဇုနမေထရ္သည္ ထုိအယူအဆကုိ ေက်ာ႐ုိးျပဳကာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ မဓ်ာမိကကာရိကာဟူေသာ က်မ္းစာကုိ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ သုညတဝါဒမွာ ေထရဝါဒက်မ္းစာတုိ႔ကုိ အေျခခံသည့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၏ အာလယ၀ိညာဏ အယူအဆသာ ျဖစ္ေပသည္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာက ထုိအယူအဆကုိ နက္နဲသည့္ ဒႆနိကႏွင့္ စိတ္ပညာအျဖစ္ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

Posted by သူရိယ



တင္ၿပီးေသာ ပုိ ့စ္မ်ားကို ေအာက္တြင္ Click ႏွိပ္ၿပီးဖတ္ရွဳန္ုိင္ပါသည္။